Rynek Infrastruktury
Drogę blokowało 50 osób, które uniemożliwiły wjazd do Olsztyna od strony Ostródy samochodom powyżej 18 ton. Pozostałe pojazdy były kierowane przez policję na starą ulicę Sielską. Protest miał potrwać do południa.
Akcja została zorganizowana przez taksówkarzy, który chcieli pokazać, że budowa obwodnicy Olsztyna jest konieczna. Obecnie ruch tranzytowy z centrum Polski do granicy z Rosją i Litwą kieruje się przez miejskie ulice.
Za 20 dni ważność straci decyzja środowiskowa dla południowej jezdni obwodnicy Olsztyna. Ten dokument zezwala GDDKiA w Olsztynie na zawnioskowanie do wojewody o wydanie pozwolenia na budowę. Generalna Dyrekcja nie może tego uczynić ze względu na brak zapewnionego finansowania inwestycji.
Budowa południowej obwodnicy Olsztyna jest szacowana na około 1 mld zł. W tym roku GDDKiA potrzebuje 10 mln zł na wykupienie gruntów pod budowę, co uchroniłoby decyzję środowiskową przed wygaśnięciem. Olsztyński oddział GDDKiA wciąż czeka na decyzję centrali o przyznaniu 10 mln zł.